23.04.2019
Salihli TSO’da, emlakçılık belgesi için sınav yapılacak

Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından, emlak danışmanlığı yapan veya yapmayı düşünenlere yönelik olarak “mesleki yeterlilik belgesi” zorunluluğu getirildi. Tapu kütüğüne kayıtlı olsun ya da olmasın, taşınmaz alım satımı ve kiralanması ile tapu işlemlerine aracılık eden, taşınmazla ilgili danışmanlık ve yönetim hizmeti veren gerçek veya tüzel kişilerin faaliyetlerini düzenlemek amacıyla 5 Haziran 2018 tarihinde Taşınmaz Ticareti Yönetmeliği yürürlüğe girdi. Buna göre, işletmede pazarlama ve satış personeli olarak çalıştırılan kişilerin sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5) veya emlak danışmanı (Seviye 4) ulusal yeterliliklerine dayalı MYK Mesleki Yeterlilik belgelerinden birine sahip olmaları zorunlu hale getirildi.

Salihli Ticaret ve Sanayi Odası, Salihli’nin yanı sıra civar ilçelerden gelecek olan emlakçıların katılacağı bir sınav düzenleme kararı aldı. Salihli’nin yanı sıra, Kula, Selendi, Turgutlu, Ahmetli, Sarıgöl, Demirci gibi komşu ilçelerden katılımların da alınacağı sınav, önümüzdeki günlerde ilan edilecek olan bir tarihte Salihli TSO’da yapılacak.Adaylar, MEYBEM uzmanları tarafından yazılı ve sözlü sınava tabi tutulacak. Sınavlar Şubat ayı içinde belirlenecek tarihlerde gerçekleştirilecek.

Sınava girmek isteyenlerin, Seviye 5 belgesi için 800 TL, Seviye 4 belgesi için 700 TL’lik sınav ücretini TOBB MEYBEM Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri A.Ş’nin İş Bankası Akay ŞubesiTR57 0006 4000 0014 2011 1580 36 No’lu hesaba yatırdıktan sonra Salihli TSO’ya başvurmaları gerekiyor.

Mesleki yeterlilik belgesinin 31 Aralık 2019 tarihine kadar alınması gerektiği, belgeye sahip olmayanların emlak danışmanlığı yapamayacağı belirtildi.